Doktora öğrencimiz Hamburg Üniversitesi'nde
Doktora öğrencimiz Sena Özay Otgonbayar Hamburg Üniversitesi'yle sözleşme imzaladı
57. yıl dönümü!
Hacettepe Üniversitesi olarak, her geçen yıl ulusal ve uluslararası arenadaki konumumuzu güçlendirmeye ve ülkemizin kalkınmasına güçlü şekilde katkı vermeye devam etmekte ve bunun mutluluğunu ve gururunu yaşamaktayız.
Physed-Akademi yaz okulu ve ulusötesi toplantısı
Physed-Akademi yaz okulu ve ulusötesi toplantısı
6. DCD 15th - IMDRC kongresine katılım
20. Avrupa Spor Sosyolojisi Derneği (EASS) konferansına katılım
KASFAD
Sporda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Raporu
Insider’ın yeni bölümünde Sporcu Koruma Projesi var!
Lisansüstü Eğitim Çalıştayı
Anabilim dalımız 21. Uluslarası Spor Bilimleri Kongresi'nde!
Lisansüstü Eğitimde Dikkat Edilecek Hususlar
Tezler

Ayda Karaca

Devam Eden Tezler

  • Necip Demirci (Devam ediyor) Sedanter Davranış ve Fiziksel Aktivite ile Kardiyometabolik Belirteçler, Sitokinler, Vücut Kompozisyonu ve Dinlenik Metabolik Hız Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.

Tamamlanmış Tezler

  • Sağınç, S. (2019). Ev Hanımlarının Fiziksel Aktivite ve Oturma Sürelerinin İncelenmesi
  • İşler, O. D. (2019). Çocuklar için Serbest Zaman Aktivite Anketinin uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik çalışması.
  • Öztürk Erol, P. (2019). Normal veya ikili öğrenim gören 12-13 yaş grubundaki çocukların fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. İkinci Danışmanı: Dr. Ayda KARACA
  • Erol, G. (2018).  Çalışan bireylerin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi: Çankaya Belediyesi Örneği: Investigation of physical activity levels of individuals working: Sample of Çankaya Municipality. Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. İkinci Danışmanı: Dr. Ayda KARACA
  • Necip Demirci (2017), Okul dışı sportı̇f etkı̇nlı̇klere katılan 11-13 yaşları arasındakı̇ çocukların okul ı̇çı̇ ve okul dışı adım sayılarının incelenmesi.

 

Canan Koca Arıtan

Tamamlanmış Tezler

  • Sarıkulak, İ. (2022). Taraftarlıkta Toplumsal Cinsiyet Düzeninin Hangi Sosyalizasyon Pratikleri ile İnşa Edildiğinin İncelenmesi.
  • Emir, E. (2020). Serbest zaman doyumu, ilgilenimi ve algılanan özgürlük ilişkisi: Fiziksel aktivite yoluyla kadınların güçlenmesi. 
  • Canbaz-Kılıç, B. (2020). Suriyeli mülteci kadınların fiziksel aktivite deneyimlerinin kültürleşme bağlamında incelenmesi. 
  • Duman-Karaboğa, Ö. (2019). Modern yoganın toplumsal sınıf ve toplumsal cinsiyet bağlamında nitel analizi. 
  • Öztürk, P. (2017). Kadın futbolcuların futbol alanındaki deneyimleri.
  • Karaçam, M.Ş. (2015). Vücut Geliştirme Alanında Hegemonik Erkekliğin İnşasında Besin Desteği Kullanımının Yeri.

 

Emine Çağlar

Devam Eden Tezler

  • Kızılca, Ş.D. (2022). 5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Motor Yeterlik: Temel Hareket Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Oyun Programının Etkisi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Özay, S. (2021). 9-13 Yaş Kız Çocuklarında Biyolojik Olgunlaşma Durumlarına Göre Gerçek ve Algılanan Motor Yeterliğin İncelenmesi
  • Kırcı, N.Y. (2020). Okul Öncesi Çocuklarda Oyun Temelli Hareket Eğitim Etkinliklerinin Algılanan Motor Yeterlik Düzeyleri Üzerine Etkisi

 

Gıyasettin Demirhan

Devam Eden Tezler

  • Bilgin, E. (2017). Farklı Türde Fiziksel Aktivitelerin Temel Hareket Becerileri ve Yönetici Bilişsel Fonksiyonlara Etkisi.,
  • Vural, S. (2021). Fiziksel Aktivite Tabanlı Zihin Molalarının Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi 
  • Beyaz, Ö. (2019). 12 Haftalık Geleneksel Türk Okçuluğu Antrenmanının Serebral Palsili Hastaların Motor Lateralizasyon, Postüral Kontrol ve Denge Becerisine Etkisi

Tamamlanmış Tezler

Doktora

  • Yüksel, Y. (2022). Oyunlaştırmanın Öğrencilerin Fiziksel Aktivite Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi 
  • Korur, E. N. (2021). Taktiksel Oyun ve Doğrudan Öğretim Modellerinin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Becerilerine Etkisi.
  • Filiz, B. (2016). Sorumluluk Davranışlarının Kazandırılmasında Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modelinin Kullanılması: TVF Spor Lisesi Örneği.
  • Saçlı, F. (2013). Yaratıcı Drama Eğitiminin Aday Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerileri ve Eğilimi
  • Arslan, Y. (2011). Ölçme ve değerlendirme gelişim programının beden eğitimi öğretmen adayları ve ders verdikleri öğrencilerinin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin algı düzeylerine etkisi.
  • İlker, E. G. A. (2010). Farklı Motivasyonel İklimlere Göre İşlenen Beden Eğitimi Derslerinin Öğrencilerin Başarı Hedefleri, Motivasyonel Stratejileri ve Beden Eğitimine İlişkin Tutumları Üzerine Etkisi.
  • Coşkun, H. (2008). Kendini Kontrol Yönteminde Görsel Bilgi Kullanımının Yüzme Çıkış Tekniği Öğretiminde Bilgi ve Beceri Kalıcılığı İle Kaygı Düzeyine Etkisi.
  • Kangalgil, M. (2008). Beden Eğitimi Derslerinde Kullanılan Farklı Tür Dönütlerin Erişi Kalıcılık ve Transfere Etkisi.
  • Şahin, R. (2007). Hentbolun Öğretiminde Taktik Oyun Yaklaşımının Etkisi. 
  • Koca, C. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Alanında Toplumsal ve Kültürel Yeniden Üretim 
  • Koruç, P. (1999). Türk Sporcularına İlişkin Performans Profili ve Yapı Geçerliliği.

Yüksek Lisans

  • Bilgin, E. (2017). Ortaokul öğrencilerinin fiziksel uygunlukları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
  • Akyar, Ö. Y (2016) Aday antrenörlerin müzakere tarzlarlarının çevrimiçi değerlendirme aracı ile incelenmesi
  • Yüksel, Y. (2014). Voleybol Öğretiminde Web Sitesi ve Web Günlüğü Kullanımının Erişi ve İnternete Yönelik Tutuma Etkisi.
  • Saçlı, F. (2008). Beden eğitim ve spor öğretmenliği, antrenörlük ve rekreasyon programlarında öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerinin saptanması ve karşılaştırılması. 
  • Hünük, D. (2006). Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının sınıf düzeyi, öğrenci cinsiyeti, öğretmen cinsiyeti ve spora aktif katılımları açısından karşılaştırılması.
  • Güven, B. (2004). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminin Öğretmen Davranışı Boyutuna İlişkin Görüşleri. 
  • Dursun, Z. (2004) Temel becerileri içeren özel beden eğitimi program tasarısının okulöncesi 6 yaş çocukların motor beceri erişileri üzerine etkisi
  • Çamur, H. (2001). Basketbolda dribling ve turnike becerilerinin öğretiminde canlı, videolu ve canlı+ videolu dönütün başarıya etkisi.