Anabilim dalımız, 15 kişilik Türkiye ekibiyle birlikte AIESEP 2025 Kongresine (University of South Florida, St. Petersburg, ABD) geniş bir katılım sağladı. “Making Waves” temasıyla gerçekleştirilen kongrede dönüştürücü öğrenme, sosyal adalet ve kapsayıcı eğitim gibi güncel konular etrafında birçok nitelikli oturum düzenlendi.
Anabilim dalımızdan Prof. Dr. Gıyasettin Demirhan, Doç. Dr. Deniz Hünük, Arş. Gör. Eslem Gökçek ile lisansüstü öğrencilerimiz M. Beril Kiraç ve Simaynur Sanuç, sözlü sunumlarla kongrede yer aldılar. Ayrıca, Early Career Researchers SIG oturumunda da anabilim dalımızdan genç araştırmacılar aktif biçimde katkı sundular.
Kongre kapsamında düzenlenen PhysEd-Academy Signature Pedagogies Sempozyumunda anabilim dalımız, Türkiye paydaşı olarak temsil edildi.
Doç. Dr. Deniz Hünük (proje ulusal koordinatörü) Türkiye’deki öğretmen adaylarının kapsayıcı eğitim kapsamında işbirlikli öğrenme, yansıtıcı öğrenme ve eylem araştırmasına dayalı uygulamalar gerçekleştirdikleri Öğr. Gör. Dr. Figen Altay, Arş. Gör. Eslem Gökçek ve Prof. Dr. Gıyasettin Demirhan ile birlikte yürüttükleri “Inclusive education through signature pedagogies: Exploring (auto)biographical pedagogies and pedagogies of professional learning in Turkish PETE” başlıklı çalışmayı sundu.
Prof. Dr. Gıyasettin Demirhan, Dr. Ezel Nur Korur ile yürüttüğü “The Effect of Tactical Game Model on Increasing Pre-service Physical Education Teachers’ Critical Thinking Dispositions and Skills” başlıklı çalışmasını sundu.
M. Beril Kiraç, Doç. Dr. Deniz Hünük ile gerçekleştirdiği “‘These pedagogies have become my character’: Pre-service Teachers’ Implementation of Student Voice Pedagogies” başlıklı çalışmasını sundu.
Arş. Gör. Eslem Gökçek, Doç. Dr. Deniz Hünük ile yürüttüğü ve PhysEd-Academy Projesi çıktısı olan “Signature Pedagogies in PE: Enhancing student outcomes through in-service teachers' professional learning” başlıklı çalışmasını sundu.
Simaynur Sanuç, Doç. Dr. Özlem Alagül ve Prof. Dr. Ferda Gürsel ile gerçekleştirdiği “The (Non)Continuing Physical Literacy Journeys of Physical Education Teacher Education Students” başlıklı çalışmasını sundu.
Anabilim dalımızın güçlü katılımı, hem bilimsel etkileşimi artırmada hem de uluslararası akademik ağların gelişimine katkı sunmada önemli bir rol oynadı.